سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارت ترکیبی PVC با تراشه های مختلف

 

 کارت ترکیبی PVC با تراشه های مختلف 

تعریف کارت ترکیبی PVC

کارت ترکیبی اصطلاح کارتهای الکترونیکی می باشد که از دو یا چند تکنولوژی تراشه تشکیل شده است که  در یک کارت جاساز شده اند. به عنوان مثال در کارت های ترکیبی که به کارت هیبریدی نیز معروف هستند یک تراشه هوشمند بدون تماس (contactless) و یک تراشه ارتباطی تماسی (contact) در یک کارت جمع می شوند. لازم به ذکر است که برای کاربردهای متفاوت از تراشه های مختلفی استفاده می شود.

برای مثال در سیستم های حمل نقل که به پرداخت های سریع نیاز دارند از تراشه غیر تماسی استفاده می شود و تراشه ی تماسی مناسب برای برنامه های کاربردی می باشد که به سطح بالاتری از امنیت نیاز دارند.

انواع کارت ترکیبی PVC

کارت های ترکیبی شامل نمونه های مختلفی هستند که چند نمونه از آنها در ذیل بیان شده اند.

  • کارت ترکیبی Mifare 1k مایفر + HiC
  • کارت ترکیبی Mifare 1k مایفر  + RO
  • کارت هیبرید Mifare 1K + UHF
  • کارت هیبرید R/O + HiCo
  • کارت هیبرید UHF+HICO
  • کارت پنج کاره -R/O+MF1KB+UHF+SM1K+HICO


چاپ کارت ترکیبی

جهت چاپ کارت ترکیبی پی وی سی از پلاستیکی به نام پی وی سی PVC استفاده می شود. از آنجایی که این نوع کارت ها چند منظوره هستند دارای کاربردهای بسیاری بوده و در نتیجه بسیار مورد استفاده کاربران قرار می گیرند. بنابراین می بایست آن ها را از جنسی تولید نمود که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند. چاپ کارت ترکیبی پی وی سی موجب افزایش طول عمر آنها می گردد.

برای چاپ کارت ترکیبی پی وی سی نیاز به پرینترهای مخصوصی وجود دارد.

  این دستگاه ها مخصوص چاپ کارت PVC می باشند و از مواد مصرفی خاصی استفاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است که برای چاپ این کارت ها باید از پرینتری استفاده کنید که قابلیت چاپ کارت با خاصیت مغناطیسی را داشته باشد.